czwartek, 27 lutego 2014

Otwarcie sezonu ogrodniczego w sklepach



Jakoże jestem niecierpliwa, jeśli chodzi o czekanie na sezon ogródkowy, nie mogłam powstrzymać się przed zakupem nasion i cebulek dostępnych już w sklepach.
W Real’u dostępnych jest wiele odmian roślin cebulowych, a bogata paleta kolorystyczna kwiatów kusi… Upolowałam więc dwie odmiany lilii azjatyckich – różową (3,49) i białą z różowymi końcami płatków (4,95). Zaopatrzyłam się również w jedną cebulę żółtej lilii (mój Ukochany stwierdził, że wygląda ona jak wanilia). Dzisiaj do tego zdobyłam cebulki mieczyków w promocyjnej cenie 0,59 gr za sztukę – wzięłam dwie dające białe kwiaty i po jednej z czerwonych, fioletowych i żółtych. Oraz jedną bulwkę do doniczki – cyklamenu. Jakiego koloru – to się okaże :). Tutaj też zakupiliśmy nasionka aksamitki, którą obsiejemy grządki warzywne dookoła; tymianku (uwielbiam jego smak i zapach). W Biedronce wypatrzyłam nasionka ostróżki ogrodowej, cynii daliowej, a także rzodkiewki, szczypiorku, rukoli, maciejki i majeranku.
Jeśli chodzi o nasiona, w Castoramie ich nie brakuje, a może ona również poszczycić się bogatym wyborem cebul i bulw przeróżnych kwiatów, również w całkiem niskich cenach. Dalie, begonie, irysy, funkie, liatry, mieczyki, hiacynty, lilie… Naprawdę jest w czym wybierać. W tym sklepie jednak wybrałam nasiona jarmużu (odmiana Westlander halbhoher), których nigdzie indziej nie widziałam oraz nasiona poziomki bezrozłogowej (odmiany Baron von Solemacher; ktoś widział gdzieś nasiona rozłogowej ??) oraz marchwi odmiany Amsterdam 2. A więc jak widać, stawiam w tym roku na warzywa. A o dalszej części planów tegorocznych już wkrótce :). 

Niektóre ze zdobyczy...




 A to tęczowe sklepowe półki pełne skarbów:































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz